ישראל
להקת ישראל

כתבות נוספות על ישראל

ישראל

להקת ישראל; פרגוד, שישי, 19.2, 13:00

ישראל, להקת רוק מקומית טרייה, שקרוב לוודאי תקוטלג בעתיד תחת הכותרת של "מוסיקת שוליים", בוחרת לקיים את הופעת הבכורה שלה דווקא במעוז הג'אז הירושלמי, פרגוד, ודווקא בצהרי שישי, עת הג'ם־סשן המסורתי, וכל זאת בלי פרסום מוקדם (ובמסגרת מדיניות עידוד הרוקנ'רול בפרגוד). צריך הרבה אומץ כדי לפתוח קריירה בצורה כזו.

העניין המשותף שקיבץ את חברי הלהקה הוא השקפות אידיאולוגיות כמעט רדיקאליות באופיין בנסיבות הזמן והמקום. קומוניקאט שיחולק בזמן ההופעה ישמש מעין הצהרת-כוונות של הלהקה (במקביל לטקסטים). תחת הכותרת "מגילת העצמאות של עם ישראל" מופיעים גם הדברים הבאים: "עם ישראל נקרא בשם ישראל בגלל משמעותה של מילה זו (ברית-מילה זה לא רק חתך), אשר מכילה בתוכה את רעיון מחשבת תקומת האדם בשלמותו. על-ידי חיבור רוחו כגופו, עם חיבור שם העם לאדמתו, תקום רוחו ותחיה. רוח עם ישראל שואפת לקיומו ללא גבולות דתיים, פוליטיים, גזעניים, צורניים ושרירותיים, שנועדו להכתיב עליונותו של פרט אחד על פרטים רבים. שמכם ישראל כי שריתם עם אנשים ואלוהים ויכולתם, כי חוברתם חלקים שונים לאחד שלם". מאחורי ההצהרה הזאת עומדים גבי בן-חורין, גיטארה ושירה; נבו סבוראי, גיטארה ושירה; סטיבן ג'ייקוב מלונדון, כלי-הקשה. חברי הלהקה עוסקים גם בתחומי אמנות אחרים, כמו אמנות פלאסטית וקולנוע, המכונים בפיהם "משחקים של הזמן הזה".

סבוראי שמש בזמנו בתפקיד זמר להקת מע"צ, מה שיכול לתת (אולי) רמז כלשהו לגבי הכיוון המוסיקאלי. חברי הלהקה עצמם מתקשים להגדיר את המוסיקה שלהם. אפשר להסתכן ולומר, שמדובר בתרכובת, שתזעזע את קהל הג'ם־סשנים ואת המקום עצמו.

 

12/02/1988

חזרה לדף הבית

הוסף תגובה