ד"ש לפרדי
Sex Pistols Kiss This

ד"ש לפרדי

הסקס-פיסטולס,
"קיס דיס"; הליקון

במועדוני קשישים ברחבי העולם שוררת לאחרונה אנארכיה בעקבות השמועה על איחודם המתקרב של הסקס-פיסטולס. אם ג'ון ליידון לא ייקח את העניינים לידיים, זה עוד עלול לקרות. ומה יהיה אז? הפיסטולס יופיעו באיצטדיונים וימכרו חולצות, כפתורי דש, בובות סיד וישס וצעיפים? נשמע כמו סצינת מזנון הקולנוע מ"תרמית הרוקנ'רול הגדולה". אולי שווה להם לעשות את זה בשביל הכסף, אבל שלא יתפלאו אם הכל ייגמר בזה שדיפ-פרפל יזמינו אותם להיות להקת החימום שלהם.

לכבוד האיחוד המוטל בספק מיהרה חברת וירג'ין והוציאה את אלבום האוסף "קיס דיס", המכיל עשרים קטעים של הפיסטולס ומלווה במיני-פוסטר צבעוני ומהודר עם הגיגיהם של חברי הלהקה על כל קטע שמופיע כאן. הריפים של הגיטארות, בחירת השמות לקטעים, החיכוכים המוסיקאליים והלא מוסיקאליים, הרקע לתמלילים - כל אלה מנותחים על-ידי ליידון, קוק, ג'ונס ומטלוק בצורה חביבה ונוסטאלגית, שמעוררת געגועים עזים לאנגליה של סוף שנות השבעים ולאנגליה בכלל (כמה זה מס-נסיעות?). לעתים קרובות מאוד הארבעה גם סותרים זה את זה, מה שמוסיף מיץ לעניין. המסקנה הסופית של כולם (שוב) היא שמלקולם מקלארן היה בן-זונה מסריח, שסיד וישס היה סתם אידיוט נטול כל כשרון, ושהפיסטולס היתה יכולה להיות להקה יותר גדולה ממה שהיתה, אם היו רק נותנים לה צ'אנס.

חוץ מהמסקנות הלעוסות הללו יש במיני-פוסטר גם כמה סיפורים נחמדים. סיפורה של פאולין המשוגעת, למשל, שעליה נכתב השיר "בודיז". פאולין היתה גרופית שרופה של הפיסטולס, שנגררה אחריהם לכל מקום עם מבט מטורף ומפחיד. המלים "היא חיה בתוך עץ" מתייחסות לבית הקטן שפאולין בנתה לעצמה על העץ בחצר בית-החולים לחולי נפש בצפון ברמינגהאם, שבו היתה מאושפזת. פאולין נהגה להופיע בפתאומיות בפתחי הבתים של חברי הלהקה, ובאופן כללי הם די פחדו ממנה. ההפלה המפורסמת שלה היתה תוצאה של אינספור זיונים עם האחים בבית-החולים (והיא גם התכתבה עם ג'וני רוטן). חוץ מזה, ישנו גם סיפור החופשה הגשומה בברלין, שהובילה לכתיבת "חופשות בשמש" (הפיסטולס היו חייבים לברוח מלונדון בעקבות הבלגן שעוררו הופעותיהם הראשונות), סיפורים על ההופעות הראשונות שנערכו בערי הלוויין של לונדון (מכאן הקטע "לוויין"), ועוד כמה סיפורים.

ובקשר לאלבום. הוא לא מהווה אלבום חובה עבור אף אחד. אם אתה עדיין לא מכיר את הפיסטולס, עדיף שתמשיך להספיד את פרדי מרקורי. הדבר האחרון שהעולם צריך לראות עכשיו זה המוני מעריצי פיסטולס חדשים שיבואו להופעות האיחוד בבנדאנות עם הכיתוב "סיד איז אינוסנט" ויעשנו ג'וינטים.

13/11/1992

חזרה לדף הבית

הוסף תגובה