אבנר שטראוס
אבנר שטראוס ולהקת "רוח טובה"

כתבות נוספות על אבנר שטראוס

אבנר שטראוס

"היא חזרה בתשובה"; (די.ג'יי.)

היום, ילדים, ננסה להבין יחד מה מביא אנשים לנגן קטעי פלמנקו על הגיטארה שלהם ולקרוא להם "ריקודה האחרון של איזאבלה". ננסה להבין מהם הגורמים הדוחפים אנשים כאלה להוציא את "ריקודה של איזאבלה" על גבי תקליט, ובמקביל ננסה לא לקלל. נשתדל אפילו לא להזכיר את אבנר שטראוס, למרות שהוא זה שהוציא את "ריקודה האחרון של איזאבלה" על גבי תקליט יחד עם ארבעה קטעים נוספים, שבראשם "היא חזרה בתשובה", שיר שכתב לו יעקב רוטבליט, הידוע בכינוי המפתח יענקלה.

בשביל להבין צריך לחזור קודם כל אל שער יפו, 1969: המוני תיירים היפים, מקומיים זרוקים ונערות במיני וחזה משוחרר הולכים כמעגלים ומנערים את הראש. הנער א. מטייל נרגש בסמטאות ההומות. אט-אט מתחיל הרעב לכרסם בו, והוא פוסע אל תוך חנות קטנה המוכרת כנאפה. רגע לפני שהוא מצליח להתיישב על השרפרף הפנוי האחרון, חוטף אותו עולל בשם אהוד בנאי, והנער אץ. יוצא אל הרחוב מבואס. אחרי שוטטות קצרה ומתסכלת, ניגשת אליו נערה מכוערת ושמנה עם גשרים בשיניים, מביטה בו בשקט ולפתע זועקת "אני איזאבלה!!!". היא גם פורצת בשרשרת מחולות פראיים.

הנער א. נבהל נורא, רץ הביתה ומתמקם בישיבה מזרחית על הרצפה למשך שלושה ימים רצופים. פחדים מקננים בלבו, והזעקה הנוראית של איזאבלה עדיין מהדהרת באוזניו. בערב היום השלישי קולטות אוזניו הרגישות רחשים מוזרים מכיוון החצר. הוא ניגש אל החלון, מציץ החוצה ונבהל: איזאבלה בכבודה ובעצמה עורכת הכנות אחרונות למחול סוער. א. מתעצבן. "זה הולך להיות הריקוד האחרון שלך", הוא מסנן. הוא נוטל את הגיטארה, מתיישב על החלון ומתחיל לפרוט אחת מיצירותיו. גופה של איזאבלה, שכבר התחילה לרקוד, מתאבן בבת-אחת. היא מרימה אליו זוג עיניים נדהמות, ואחר נכנסת לדיכאון איום. הנער מביט בדמות הגדולה, המתרחקת בצעדי נכאים ונעלמת באופק. מאוחר יותר הוא שומע מחבר, שאיזאבלה חזרה בתשובה.

זהו זה, ילדים. כך נולד התקליט הזה. כל שנותר לקוות הוא, שזאת הפעם האחרונה שזה קורה, או במלים אחרות: חאלאאאאאאססס!!!!!

10/09/1990

חזרה לדף הבית

הוסף תגובה

תגובות

הוסף תגובה