סימפאטיה לשטן
Ozzy Osbourne The Ultimate Sin

סימפאטיה לשטן

אוזי אוסבורן, "החטא המושלם"
"OZZY OSBOURNE "THE ULTIMATE SIN
סי.בי.אס

לז-זפלין נחשדו בזמנם בעבודת השטן ואילו אוזי אוסבורן, בעיני אמריקה השמרנית לפחות, נחשב היום לשטן בכבודו ובעצמו. אוסבורן, לשעבר סולנה (הראשון והמצוין) של השבת-השחורה, המתמחה במליקת ראשיהם של בעלי-כנף כחלק מהשאו שלו וגם התכוון לשלוח ידו אל היונקים, כשאיים לפוצץ עז חיה ופועה על הבמה. מן העז הוא ירד בינתיים, אבל הורי ילדי אמריקה הרכים ממשיכים לשנוא אותו, הליגה להגנת זכויות בעלי־החיים מנסה לעצור אותו, בעוד הקו־קלוקס־קלאן מזין את אש הקומזיצים בערימות של תקליטיו. אוסבורן מצדו, בראיון משוכפל ששלחה חברת התקליטים למבקרים, יחד עם האלבום האחרון שלו, "החטא המושלם", מתגלה דווקא כאדם תרבותי ונחמד, אב מסור לשלושת ילדיו, וכאזרח טוב של העולם המודאג ממירוץ החימוש הגרעיני.

הרוקנ'רול, אומר אוזי אוסבורן, יכול לעצור את טירוף החימוש של העולם. ורוקנ'רול ומתכת מן הסוג המכסח יש בשפע בוורידיו של אוסבורן, המשתרעים על פני "החטא המושלם". אפילו שהגיטארות נחלשו מעט מאז ימי האלבום "בליזארד אוף אוז", עם הגיטריסט המצוין רנדי רודס (שנהרג בתאונת מטוס), לא חל שינוי ממשי באופי האוסבורני: כאסח חזק ואטי למדי, בומבאסטי ורגשני, רצוף מעברים כבדים וקטעי סולו דקים ומהירים, עם קולו המלא והגבוה של אוסבורן, שכבר לא נשמע רשע כמו פעם, אבל משתדל.

גם האלבום הזה, כמו בשאר אלבומיו של אוסבורן, מופיע קטע ארוך עם רגעי חסד שקטים. הקטע, "רוצח הענקים", נפתח בפריטות קסומות, עובר לפזמון קצבי וכבד ואחרי הסולו הבלתי נמנע של הגיטריסט ג'ייק א. לייק, נכנס השיר לקצב סוחף ונפלא, בו משולבים קולות רקע מלאכיים בפריטות פאז רצחניות ובתופים מרעידי מוח, ההולכים ומשתלהבים עד לכניסתו הדרמאטית של אוסבורן בשירה חזקה, סוחטת ריאות ולב.

19/09/1986

חזרה לדף הבית

הוסף תגובה