עד דק
Red Lorry-Yellow Lorry NOTHING WRONG

עד דק

רד-לורי-ילו-לורי, "הכל בסדר"
"RED LORRY-YELLOW LORRY "NOTHING WRONG
SITUATION TWO RECORDS (יבוא)


אצל רד לורי-ילו-לורי לא תמצא שום בלאדה רוטטת עם גיטארה בוכייה, משום שהגיטארות שלהם לא באות אף-פעם בסולו אלא בגדודים, ומשום שהלהקה האנגלית הזו שמה את הדגש על כאסח מן הסוג הגותי, הדוגל בהשחתת אוזני המאזין ובהפיכת עצמותיו לאבק דק.

אלבומם האחרון של רד-לורי-ילו-לורי, "הכל בסדר" (או "דבר לא לא-בסדר"), חמוכיח שהכל איתם בסדר ושמאום לא השתנה אצלם, וזו כבר עובדה מעודדת, כשנזכרים במה שקרה ללהקות דומות (אקס-מאל-דויטשלאנד, בדיחה-רצחנית), לאחר שוויתרו על הרעשות הפאזים והבאס לטובת מנוחת השכנים והמלודיה הנשפכת.

קולו של סולן הלורי, עבה (יחסית) ועטור אקו, מהדהד כסוס ערבי אציל, הדוהר בראש חבורת הגיטארות, שצליליהן מתחילים ונגמרים בערפל הסמיך שמסביב, ללא חיתוכים ועם הרבה ליכלוך. חבל רק שהתמלילים מתבזבזים כרגיל על עניינים שחוקים כמו אהבה ושינאה, אמת ושקר, תקווה וייאוש. התופים, גדושי Floor Tom's ובאסים, מספקים קצב מהמם, ולעתים הם הופכים מהירים, כמעט דיסקואידיים (כך למשל בקטע המצוין, הנושא את שם האלבום). ולעתים אטיים ובעלי סאונד של אבנים מידרדרות, כמקובל אצל שבטי הוואטוסי (על העטיפה בהתאם מופיע צילום של שבט אפריקאי רוקד מסביב למדורה). עבודתו של הבסיסט, עבודה דומינאנטית ביותר, בהחלט מצליחה להרשים, משחקת על גבול הקליט והדיסהרמוני ומספקת רקע נוח לבלימת זעזועי הדהירה הארוכה והמסחררת הזאת. אני אהבתי את זה.

28/10/1988

חזרה לדף הבית

הוסף תגובה