צעירים וזועמים
THE CLASH THE STORY OF THE CLASH

כתבות נוספות על הקלאש The Clash

צעירים וזועמים

הקלאש, "סיפורה של הקלאש"
"THE CLASH, "THE STORY OF THE CLASH
סי.בי.אס


ארבע שנים לאחר שלהקת הקלאש התפרקה מופיע אלבום-אוסף, הכולל שני תקליטים ומסכם את פעילותה של אחת ממבשרות מהפכת הפאנק בבריטניה. הקלאש, שקמה ב-1976, לונדון, התבססה על פופ כוחני, מעורב ביסודות רגאיי, שהבדילו אותה מלהקות פאנק אחרות, אשר שמו את הדגש על רוק הרסני ומהיר מלווה בטקסטים ניהיליסטיים. מנהיג הלהקה וכותב הטקסטים, ג'ו סטראמר, התרכז במחאה חברתית חריפה, וללא שמץ של ייאוש ועם אמונה אמיתית בכוחו הוא שר בתקווה להשפיע ולפתור בעיות כמו האלימות של המשטרה, גזענות, אבטלה ושחיתות פוליטית.

הקלאש הלהיטו את הרוחות אצל המובטלים ממעמד הפועלים , שהיו מחוממים גם כך, מה שהביא לעתים קרובות להתנגשויות של הלהקה ושל הקהל שלה עם המשטרה, וראה בשיר "לחמתי לחוק (והחוק ניצח)", הלהיט שפירסם את הקלאש גם בארה"ב. בשנות פעילותה האחרונות החלה הלהקה ליצור קטעים מסחריים לחלוטין, לא נעדרי מסר אך מאכזבים מאוד מבחינה מוסיקאלית, עד לפירוק. בראיון לקיו של חודש יולי אמר סטראמר, שאי-אפשר היה להמשיך ולשיר על עוני ואבטלה, כשהלהקה עצמה טובלת בכסף עד צוואר.

באלבום הכפול הזה יש מן הטוב ומן הרע של הקלאש. לצד הקטעים הקלאסיים, האנרגטיים והטובים, כמו "שליטה מוחלטת", "לחמתי בחוק", "מהומה לבנה", "לונדון קוראת" ו"שוטרים וגנבים", אפשר למצוא פה גם את הקלושים של הקלאש כמו "רוק בקסבה" ו"האם עלי להישאר או לעזוב".

05/08/1988

חזרה לדף הבית

הוסף תגובה

תגובות

Glad I've fnially found something I agree with! Glad I've fnially found something I agree with! 16/07/2011 19:01
Glad I've fnially found something I agree with!

הוסף תגובה