על שביל הטשטוש
ריק ספרינגפילד "טאו"
"RICK SPRINGFIELD, "TAO
איסטרוניקס
זהו האלבום הרביעי במספר של זמר הרוק יליד אוסטרליה, ריק ספרינגפילד, ואלבום שאינו מחדש דבר. ספרינגפילד, הזוכה בימים אלה להצלחה אדירה בארה"ב ובאירופה, מנפק ב"טאו" הפקה מהוקצעת והרבה אפקטים שמאפיינים כמעט כל תקליט ריקודים מצליח. הכינוי "זמר רוק" המוצמד לספרינגפילד מתייחס לרוק האמריקאי החדש, שההבדל בינו ובין הדיסקו הולך ומצטמצם משנה לשנה, מלהיט ללהיט. ב"טאו" ההבדל מיטשטש לגמרי.
השירה של ספרינגפילד היא פחות או יותר "רוקית", התופים, שנשמעים, אגב, אלקטרוניים לחלוטין, אם כי על העטיפה מצוין שיש מתופף בשר ודם, הם תופי דיסקו קצביים, והגיטארות מתקשות להחליט, נמשכות פעם לכאן ופעם לכאן. לשבחו של התקליט ייאמר שהנגנים בו הם טובים, בעיקר מתעלה על עצמו ספרינגפילד, העושה עבודה מצוינת עם גיטארת הבאס בשיר "זר בבית". הטקסטים, שלהוציא קטע אחד הם כולם משל ספרינגפילד (וכך גם הלחנים), עוסקים בנושאים הנדושים: אהבה, אכזבה, נעורים. התקליט מתחיל בצורה מבטיחה, עם אפקטים המתיימרים להישמע מתוחכמים ומקצבים מקפיצים ומגרים, אך דבר לא משתנה בהמשך, וכבר לאחר הרצועה השנייה, "נוער חוגג", השעמום אוחז ולא מרפה. כמו בכל תקליט אמריקאי מסחרי המכבד את עצמו, מסתיים "טאו" בבלאדה קורעת-לב וסוחטת-דמעות, "כסאו של אבי". שום דבר מיוחד.
09/08/1985