היום בו ציפצפו הקרוקודילים

אקו-והבאנימן בהופעה; הטלוויזיה החינוכית,
חמישי 11.8 , 12:10

אפילו תתעורר חמתו של הבוס, עדיין כדאי לעמלים לקום בצהרי-יום חמישי הקרוב ולהצהיר באוזניו: "אני חייב ללכת הביתה עכשיו, כדי לראות בטלוויזיה את אקו-והבאנימן בהופעה".

בשנתיים האחרונות מיטלטלים אקו-והבאנימן לאורכם של שבילים קלוקלים למדי, והכוח העצום של ההתחלה (סוף שנות השבעים) הולך ודועך, אבל הצפייה בסרט-קונצרט הזה היא חובה, ולו רק בשל הקטעים מתוך "השמיים כאן למעלה" ו"קרוקודילים", האלבומים האגדיים של ראשית הדרך. באלבומים הנ"ל הראו חברי הלהקה לעולם הרוק מה זה לצפצף עם הגיטארה ומה זה לתופף כמו חיה. בקיצור, מה זה להיות להקה עם ביצים.

איאן מקאלאך הסולן מצייר עולם של צביעות ורוע, סוחט לעצמו את הקול, לוחש וצועק, לעתים נחבא מאחורי הגיטארות החזקות ולעיתים עומד פרונט, עטוי בשיכבת אקו. ויל סרג'נט, הגיטריסט, משחק עם מקאלאך עד שהוא נתפס לסיפור פרטי לגמרי ומותיר את שאר חברי הלהקה מאחור. הרית'ם סקשן לא נבהל וממשיך במלאכה בחיוניות רוקית נדירה ואמיתית, המשחררת מטענים קטלניים מפעם לפעם.

היום הולכים אקו-והבאנימן בדרך כל מסחר, ולאחרונה הם הפיקו ביצוע מביש ל"אנשים הם מוזרים" של הדלתות, אבל, העבר עומד לזכותם, ומומלץ לצפות במכה המוחצת הזו שמעניקה שוב החינוכית לעמיתתה הכללית.

וברגע האחרון: אקו והבנימן הודיעו השבוע בלונדון על פירוק הלהקה.

05/08/1988

חזרה לדף הבית

הוסף תגובה

תגובות

ראיתי והקלטתי בווידאו! נעם 15/01/2009 12:01
תודות לכתבה הזו הקלטתי את ההופעה בווידאו ויש לי אותה עד היום.
המדובר בהופעה מ1984 של אקו והבנימן במבנה של כנסיה ישנה , הופעה מדהימה שלא ברור עד היום איך יצא שתשודר בחינוכית דווקא.
למדתי גם בערך לנגן גיטרה בעזרתו האדיבה של ויל סרג'נט הענק בעזרת ההופעה הזו :)

הוסף תגובה