סאונדגארדן מתבקשים לחדר האוכל

על הזקנקן שכבש את עולם הרוק בסערה ועל הקשר בין סיאטל, נובלס,
קיבוצניקים, עבודת שטן ודודו פישר

 

ואז פתאום הפך עולם הרוק לקיבוץ אחד גדול. זה התחיל עם המכנסיים הקצרים. פעם לא יכולת לתפוס על חם רוקרים עם מכנסיים קצרים, מהסיבה הפשוטה שאף רוקר לא לבש מכנסיים קצרים. כיום כולם לובשים מכנסיים קצרים, ועוד מתגאים בזה. ברכיים גרומות ושוקיים שעירות פושות בכל. עקב התקצרות המכנסיים גבהו הנעליים. ואם בין כה וכה יש מכנסיים קצרים ונעלי עבודה, אז למה לא להשלים את התמונה ולגדל גם זקנקן קטן? זה בדיוק מה שעושים רפתני המטאל בעולם כולו: מגדלים זקנקנים. בעיקרון נכלל הזקנקן המטאלי הממוצע ברשימת המלאי של השטן, והוא מסמל את התיש הידוע לשמצה. אבל כולנו יודעים שזקנקן של תיש זה עניין לקיבוצניקים בלבד.

מכאן מסתבר למעשה שהקיבוצניקים כולם הינם עובדי שטן. מסתבר גם שסיאטל היא למעשה קיבוץ חסוי הנקרא עין-תיש. הלהקות שבאות מקיבוץ עין-תיש מכניסות לשיריהן מסרים סמויים המעודדים גידול זקנקן. ניקח, לצורך הדוגמה בלבד, את " ראסטי קייג' " של סאונדגארדן. המשפט "אני הולך לשבור את הכלוב החלוד שלי ולברוח" מתייחס לסכין הגילוח החלוד של הגיטריסט. אם מסובבים את התקליט לאחור, ניתן לשמוע לחשים כגון "זקנקן קטן לי עד ברכיים, קיל, קיל, קיל" או "לא זקנקן - לא כסף, רצח, רצח, רצח".

המאזינים הצעירים שומעים, מאמינים ומגדלים זקנקנים. הרציניים יותר גם רוכשים קומביינים, יוצאים לשדות ומעשנים נובלס. לאחרונה נמסר שנירוואנה מתעניינים כרגע בטכניקות חליבה מתקדמות, במסגרת עבודה על אלבום שיתבסס כולו על רעשים שמפיקות פרות בהריון. מגאדת, לעומת זאת, בנו לעצמם חדר אוכל ענקי ומאז הם מתבצרים בו ומבלים את כל זמנם בזלילת חביתות עם סלט ירקות וגבינה לבנה. וכמו תמיד, כל מה שנותר זה דודו פישר. גדול אתה, דודו.

 

 

28/08/1992

חזרה לדף הבית

הוסף תגובה