כתבות נוספות על ג'וני מיטשל, טאניטה טיקאראם, כריס ריאה, ריק אסטלי

הבנים והבנות

ג'וני מיטשל, "נסיעה לילית הביתה"; כריס ריאה, "פונדק דרכים";
ריק אסטלי, "חופשי"; טאניטה טיקאראם, "המלאך של כולם";הד ארצי
להקת רזאל, "למה לא היום?" ; הפקה עצמית

" בנים זה גזע רע", טוענת ריקה מלהקת רזאל בלהיט התראש ההיסטרי "בת יחידה", ואין להאשים אותה. היא חיה עם המון בנים בבית אחד. "בלאדה לחמור", קטע אנרכיסטי, רווי ייאוש, באסה ופרברטיות מצמררת, נותן דרור לדמיונה של ריקה הקטנה, שהפסיקה לתת אמון בגברים: "אמנם אתה נחמד, אך אתה חמור". הקונפליקט ניכר היטב. האם זה בסדר להתאהב בחמור? האם הפער בלתי ניתן לגישור? ומה יאמרו אבא ואמא והפסיכולוגים? ויונתן? ואהרון? ויהודה? האם גם הם, בעצם, שקועים בפנטזיות אסורות? ואם כן, אז למה לא היום? כן היום! כל אחד יספר מה מציק לו, המשפחה תתאחד שנית בברית עזה של הבנה הדדית. לא עוד בקבוקי תרופות נגד צרבת המתגוללים עם הרצפה ומקיאים סודות נוראים. אבא יביא אקסטזי, ולהקת רזאל תעשה אסיד ואהבה, ואסיד ואהבה, אובר אנד אובר אגן.

ריקה כמו שניתן להבחין, מצאה את עצמה לבסוף. עכשיו הזמן לפתור את הבעיות של ג'וני מיטשל וטאניטה טיקאראם. נתחיל עם מיטשל, ונאמר לה שאין ספק שטאניטה הרבה יותר משעממת ממנה. במקביל, נאמר לטאניטה לחשוב על ריקה ולשמוח שהיא לא ירושלמית. אחר-כך נעסוק בהבדלים הקלים שבין אלבומה החדש של מיטשל לזה של טאניטה. אצל מיטשל יש צרצרים בשיר אחד ואצל טאניטה אין. זהו בעצם, נעבור לבנים.

ריק אסטלי. גם לריק יש סוד. הוא הבן הבכור של משפחת רזאל, שברח מהבית בגיל ארבע, אחרי ששבר בטעות לסבא שלו את הצ'לו. ריקה נקראה על שמו. ריק שר כמו סמוקי רובינסון ויש לו, כמו שאומרים, הרבה קצב בישבן. חוץ מזה יש לו גם הרבה דבש באוזניים, אבל את זה אי אפשר להוכיח. הכינורות של ריק חוזרים אל שנות השבעים, וכדאי שגם ריק יחזור לשם. שנות התשעים נראות מספיק רע גם בלעדיו.

הבן השני הוא כריס ריאה , שיש לו קול נהדר וצרוד, ועמוק וחם. אם ריקה היתה רוצה להחליף אבא , הייתי ממליץ בחום על כריס. יש לו כמה שירים נהדרים (באמת) והוא ממלא את הלב ברגש. חוץ מזה ראיתי אותו בוידאו בטקס חלוקת פרסי הבריטס, והוא היה נראה הכי נחמד שם. למעשה אני מתחיל לגלות שהבלאדות שלו ממש מוצאות חן בעיני, וזה די חשוד. מה את אומרת, טאניטה? אל תעני לי, זה היה בצחוק. קחי את מיטשל, לכו תקנו גלידה או משהו. ריק, רוץ למיטה ותנוח קצת. אני אשב כאן עם כריס ואבכה קצת, אבל תעשי טובה, ריקה - תוציאי כבר את החמור לטיול.

26/04/1991

חזרה לדף הבית

הוסף תגובה