השילוש הקדוש
Erik Clapton JOURNEYMAN

השילוש הקדוש

אריק קלפטון, "JOURNEYMAN";
הד- ארצי

שלושת המרכיבים היוצרים את התדמית הקלפטונית (שחקוקה בסלע) מיוצגים נאמנה בצילומים המופיעים על עטיפת "Journeyman", אלבומו הטרי של כובש בריכת- הסולטן.

תצלום השער מספק קלוז-אפ מהורהר של הקלפטון בהזדקנותו. המבט שבע הקרבות, שראה כבר הכל, מוקף בקמטים בלוזיים של חוכמת חיים. בתצלום האמצע פוסע הדינוזאור על שביל החוצה משהו שנראה כמו יערות הכרמל לפני השיפוצים. המצלמה רחוקה מאוד. קלפטון הוא נער סורר שברח מבית- הספר אל ההרים הירוקים ושטופי השמש. מובן מאליו שכל מה שהוא רוצה לעשות זה להקים להקה ולנגן רוקנ'רול עסיסי ומשוחרר. העטיפה נסגרת, והתצלום האחורי מעמיד לנגד עינינו את המרכיב האורבאני - אריק המפוכח והאלגאנטי, חמוש במשקפי- שמש, מסורק ומגוהץ, שעון על קיר פלדה שרוט, ורגליו ניצבות על משטח של ברגי מתכת. כי אריק לא טיפש. הוא חי בעידן החומרני והוא יודע לעשות גם להיטים עכשוויים - יחסית לדינוזאורים, זאת-אומרת.

הבלוזיות צובטת הלב, המשלימה עם ההזדקנות, הרוקנ'רול הבסיסי והמשוחרר והמסחריות הלהיטית מתערבלים יחד ויוצרים אלבום קלאסי, על כל הסולואים שמפיקה הגיטארה ההיא, ועל הקול היבש-צרוד-עייף ההוא, וקולות הרקע הנשיים (ההם). קלפטון הוציא עוד אלבום של קלפטון. ובבריכת- הסולטאן מזבלים את הדשא. בקרוב, הם יודעים, הוא עוד ישוב.

08/12/1989

חזרה לדף הבית

הוסף תגובה