ואהבה כל הזמן
JAMES TAYLOR THAT'S WHY I'M HERE

ואהבה כל הזמן

ג'ימס טיילור, "בגלל זה אני כאן"
JAMES TAYLOR, "THAT'S WHY I'M HERE"
סי.בי.אס

אצל ג'יימס טיילור, זמר אמריקאי מן הסוג האישי, אין משמעויות נסתרות. הכל ברור וידוע. את "בגלל זה אני כאן", אלבומו האחרון, הוא הקליט לאחר שנגמל משנים ארוכות של התמכרות להירואין, ובגלל זה הוא כאן. שירי האלבום עוסקים באושר, בחדוות־חיים, וכולם פועל יוצא מאהבותיו של טיילור.

עם כל הסימפאטיה לאקט החיובי שביצע ג'יימס טיילור בשנה ה־38 לחייו, קשה למצוא משהו חדש באלבום. הקול של טיילור התחזק אמנם, ועכשיו הוא נשמע כמו שילוב של ניל יאנג ובוב דילן, אבל רוב התמלילים והמוסיקה עדיין שקועים בקלילות האישית־הזרוקה השיגרתית של טיילור (שמזכירה את הקטעים הקלים יותר של ליאונארד כהן). הוא קורא קריאות נרגשות ומצהיר הצהרות חיוביות, כשהגיטארה האקוסטית בוכה ברקע, הקלידים מייללים ואליהם מצטרפים גם התופים בקצב כל־כך רופס, נמרח ונקי, עד שלא נעים. רק בקטע "רק חלום בריו", עם מקצב ברזילאי וקלידים פחות מתים, טיילור משתדל באמת, וזהו השיר הטוב באלבום.

הבלאדות השקטות, הסמל של טיילור, מופיעות בהמוניהן ומגיעות לשיאן ב"מונה", קטע רומאנטי עם תופים שמאלציים, אם כי בעל התפתחות תמוהה מעט בטקסט ("מונה מונה, הרבה ממך לאהוב, מדי הרבה ממך בשביל לדאוג. מונה מונה, את גדולה מכדי לשמור, ויותר מדי זקנה מחורבנת מכדי לאכול אותך"). מתברר, בסוף השיר, שזהו שיר אהבתו של רוצח לנערה - קורבנו. הקטעים הבלוזיים־רוקיים־קאנטריים שלו, עם המפוחית המתנגנת על מצע רך של גיטארה, והכינורות, המופיעים כאן גם הם, יפים ליצירת מצב-רוח נחמד ודבילי קמעה, אך לא עוברים ולא מדברים ממש. בכל זאת, האלבום מומלץ לבקרים אביביים.

28/03/1986

חזרה לדף הבית

הוסף תגובה