ולא תש כוחה
The Pretenders Get Close

ולא תש כוחה

הפריטנדרס, "התקרב"
"THE PRETENDERS "GET CLOSE
הד־ארצי

"היא מזדקנת, כן, היא הופכת חכמה, אבל שינוי שינה את הנערה, הסיר את הברק מעיניה". כך כריסי היינד בבלוז "גורם הצינה" (""Chill Factor), קטע היכול להגיר דמעות בירה על לחייהם של נהגי משאיות מזדקנים השומרים אמונים לג'ניס ג'ופלין, והלקוח מ"התקרב", האלבום החדש של הפריטנדרס.

מן ההרכב המקורי רדוף פגעי הנרקוטיקה של הפריטנדרס נותרה רק היינד. כוחה עדיין במותניה ושירתה כשהיתה - מחוספסת וזלזלנית, מסרבת להתיישר עם קווים מוסיקאליים, הדורשים סלסולים מורכבים, המביאים לא אחת קטסטרופות על ראשי זמרים אחרים. וכך, במקום להיעשות בת המזרח, נשארת היינד במערב ועושה את "מסירות של אהבה", רוק מזרחי־הודי עם כינור של שנקאר ואקורדים הזויים, לאותנטי ומצוין, דווקא בגלל רשלנות הסלסולים שלה, הנשמעים פחות שמנוניים מהמזרחיות המוגמרת מדי של הפופ המערבי.

הצליל החדש של הפריטנדרס נעוץ בטי.אם סטיבנס הבסיסט ובבלייר קאנינגהאם המתופף, כששניהם, מתוקף דם הנשמה־פאנקי השחור הזורם בעורקיהם, אחראים על הקצב הפראי, הפתוח והאקוסטי יותר, המאפיין את "התקרב". קטעי הרוק הקצביים באלבום מכילים הרבה מהפריטות הפריטנדריות הצורמניות והמקובלות, בתוספת עבודה טובה ורבה של רובי מקינטוש הגיטריסט, הנזכר לעתים בשנות השישים ומדגיש זאת בפאז העייף והאטי הבא, כניגוד לקלידים הנקיים, בקטע הפאנקי "אור הירח".

12/12/1986

חזרה לדף הבית

הוסף תגובה