זכרונות מאפריקה
BRONSKI BEAT TRUTH DARE DARE DOUBLE

זכרונות מאפריקה

ברונסקי־ביט "העזת אמת העזה כפולה"
"BRONSKI BEAT "DARE DOUBLE TRUTH DARE
פונוקול

הסטייל החדש של ברונסקי־ביט הוא זה של התיירים הוורודים, הנופשים תחת עצי הקוקוס ולומדים את סודות המקצבים האפריקאיים. עזיבתו של ג'ימי סאמרוויל, הסולן בעל תלתל הזהב המעצבן ביותר בעולם, דירבנה את חברי הלהקה להוסיף הרבה קצב פראי למוסיקה שלהם, וזה ממלא את תפקידו בצורה מושלמת בכמה מלהיטי אלבומם החדש, "העזת אמת העזה כפולה".

"הכה את הקצב המושלם הזה", דיסקו היסטרי אחוז תזזית קצב, הוא אחד מן הלהיטים האלה וגם "עשי את זה", עוד דיסקו, הפעם מינימליסטי יותר, עם עבודת סינתיסייזרים מצוינת של סטיב ברונסקי ושירה טובה של ג'ון ג'ון, הסולן. המסרים, שהכילו פעם הרבה מחאות נגד דיכוי העליזים בבריטניה, התעדנו מעט.

ההתחדשות האפריקאית של חברי הלהקה מגיעה לשיא בקטע "הלב הזה", עם חצוצרות עליזות, תופים בשפע וצעקות רקע של נערות גוגו שחומות עור. בקטע השקט והיפה, "אנו יודעים מהי ההרגשה", מגלה ג'ון ג'ון עצבות מהי ועל רקע הקלידים המלודיים הוא מזמר זמר נוגה להפליא, כשבפזמון מייללים חברי הלהקה יחדיו: "אנו יודעים מהי הרגשה, אהבתנו היא אמיתית". בקטעים הקצביים יותר באלבום משמש הסינתיסייזר ליצירת אפקטים מצחיקים והכל מסתיים בחגיגה אחת גדולה. ובכל זאת, אחרי ההאזנה לא ברור מי כשרוני יותר - הלהקה עצמה או אנשי יחסי־הציבור שלה, שיצרו סביב גלגוליה השונים כל־כך הרבה בלגן.

22/08/1986

חזרה לדף הבית

הוסף תגובה