מפרפרים לצדפות
Talk-Talk Spirit of Eden

כתבות נוספות על טוק-טוק Talk-Talk

מפרפרים לצדפות

טוק-טוק, "רוח עדן";
אן.אם.סי

אלבומם הקודם של טוק-טוק, "צבעי האביב", הכיל בין היתר כמה נסיונות מופשטים מעניינים, שקטעו לפעמים את הקו הקליט ויצרו את תחילתה של האווירה המיוחדת, שמגיעה לשיאה באלבום החדש של הלהקה, "רוח עדן".

באווירה מיוחדת זו, שדומה לה אפשר למצוא גם בקטעים מסוימים של קינג-קרימזון או פיטר גבריאל, יש ציפייה מתוחה לשיא, המגיע בדרך-כלל בסופם של קטעים שקטים ומורכבים עליהם שורה מוזרות מאיימת. השיאים המופיעים אצל טוק-טוק מתבטאים בין השאר בווליום המתחזק לפתע, מה שעשוי להבהיל מאזינים שאננים ההולכים שולל אחרי צלילי השקט ושוקעים בנירוואנה בינות לכלי-ההקשה העדינים, הפסנתרים החרישיים, הקלרינט המלנכולי וקולו השחור, הרוטט וספוג הנשמה של מארק הוליס (הלבן). הגיטארה האקספרסיבית, המופיעה בשיאים אלה והופכת אותם למחוספסים ומלאי עוצמה, מפלסת את דרכה אל הפרונט כשהיא עוקפת את האורגן הייחודי, את המפוחית הקסומה (ההופכת לעתים לחיה פצועה ומפיקה צעקות מצמררות), את הבאס המהורהר ואת כלי-הנשיפה הקלאסיים; כלי-ההקשה, ההופכים לתופים חזקים, תומכים בה ומרימים אותה גבוה, כמו בקטע "תשוקה" המעולה.

על עטיפת "רוח עדן" מופיעים צדפות ושבלולי-ים שונים, תלויים מענפי עץ המזדקר מתוך הים. על עטיפת האלבום הקודם הופיעו במקום יצורי-הים פרפרים. טוק-טוק, כך נראה, נפרדים מן האוויר ויורדים אל מצולות הים, שם המוסיקה שלהם הופכת נסיונית ומעניינת יותר.

25/11/1988

חזרה לדף הבית

הוסף תגובה