אוהבים את הקיץ
THE COLOUR OF SPRING Talk Talk

כתבות נוספות על טוק-טוק Talk-Talk

אוהבים את הקיץ

טוק-טוק, "צבע האביב"
"TALK TALK "THE COLOUR OF SPRING
סי.בי.אס

ניצנים של מקוריות מתחילים להתגלות אצל להקת טוק-טוק. הלהקה הבריטית כבר בת ארבע, ועכשיו היא מרשה לעצמה להדפיס על תקליט חומרים פחות קליטים מבעבר. כך בכל אופן באלבומה האחרון, "צבע האביב", ההולך על כיוון הנשמה, עם מיני השפעות נוספות מסביב. כלי-הקשה והחושניות הטמונה במיקצביהם יחד עם המלודיות של הקלידים הממוחשבים והאקוסטיים, עם פריטוות הגיטארה האקוסטית והגיטארה החשמלית, שמתעלמת מטכניקות ופורטת מכוח אמוציונאלי בלבד, ועם הסקסופון, המרחף ברקע, כל אלה משווים למוסיקה של טוק-טוק גוון רומאנטי פתוח מאוד, לעתים נוטה לאוואנגארד.

הלהיט של "צבע האביב" הוא קטע מצוין בשם "החיים הם מה שאתה עושה אותם". יש פה באס צלול נוסח אדמה־רוח־ואש ברקע, פסנתרים דיסהרמוניים וגיטארה, החוזרת על מוטיב נפלא במרכז, כשמלפניה נותנים הקלידים כיסוי נשמה עם אקורדים מתמשכים, שיוצרים את הצליל המיוחד של טוק-טוק, צליל מעניין, שלוקח מעט זמן להתרגל אליו. בקטעים השקטים, כמו בקטע "חמישה באפריל", הקלידים חבויים ברקע, לא נשמעים כמעט, וכשהם מתגברים לרגע, והאוזן מתחילה לחפש את ההיסחפות האיטית המקובלת, הם שבים לשקט שלהם בתוך האגם המצוקצק של כלי-ההקשה, שוקעים בו ויוצרים מימד מוסיקאלי אחר ומרתק.

הסגנון הקליט, נוסח דמעות-לפחדים, המאפיין עדיין לעתים את טוק-טוק, לא מצליח לפגום בטיב שלהם. בקטע "חיי בעולם אחר", למשל, מופיע ליווי אורגאן, שמזכיר במשהו את הנאיביות הרוקית של שנות השישים, ויחד עם המפוחית נוצרת אווירה אותנטית, המחלצת את טוק-טוק ממה שקורה היום בתחום הפופולארי ומניחה אותה על מדף פרטי משלה, שבהחלט מגיע לה.

השימחה היתה שלמה, אילו היה הסולן־קלידן־גיטריסט ומחבר רוב השירים, מארק הוליס, מסתפק בכתיבת השירים ובנגינה ומעביר את תפקיד הסולן למישהו אחר. קולו של הוליס, לפחות בהשוואה לבריאן פרי, מושא החיקוי שלו, משעמם ומהווה לעתים קרובות מדי ניגוד מרגיז לדברים היפים הקורים במנגינות.

09/05/1986

חזרה לדף הבית

הוסף תגובה