כתבות נוספות על ז'אן מישל ז'אר

פגישה בחלל

ז'אן מישל ז'אר, "פגישה"
"MICHEL JARR JEAN "RENDEZ-VOUS
פונוקול

לפני כחודש התקיף ז'אן מישל ז'אר את העיר יוסטון שבטקסאס במופע מולטימדיה ענק. מלבד אלפיים זרקורי ענק, שאלומותיהם ריצדו על גורדי-השחקים של העיר, ומיני קרני-לייזר, שהשתלחו בשמים, וכן סרטי אנימאציה על מסכים ענקיים (כל זאת בסיועם של 220 טכנאים), היתה שם גם במה ועליה ז'אן מישל ז'אר ולהקתו, שניגנו את יצירתו האחרונה של ז'אר "פגישה". הכל, אגב, לכבוד יום־ההולדת ה־150 של העיר ויום־ההולדת ה־25 של מרכז-החלל ג'ונסון, הממוקם בסביבה.

היצירה "פגישה", כמו המופע, היא גרנדיוזית באופיה וכשמאזינים לאלבום, אפשר לדמיין בקלות את הצלילים, הבוקעים ממערכות סאונד משוכללות ומתפשטים על-פני עיר שלמה. אבל המחשבים המסונתזים, מכונות התופים והסיקוונסרים שעליהם מנוגנים כל קטעי האלבום משמיעים אותן מלודיות פשוטות, שנשמעו אצל ז'אר באלבומיו האחרונים. ז'אר אינו מצליח להגיע עוד אל האיכויות שידעו המלודיות באלבומיו הראשונים.

ז'אר, יוצר שאוהב כנראה סדר, נוהג למספר את הקטעים באלבומיו. כאן מדובר בשש פגישות ממוספרות, מרביתן בעלות אופי קלאסי, רומאנטי ומנופח. להיט האלבום, "פגישה רביעית", מתאים לשמש אות-פתיחה של תוכנית ספורט. הפגישה החמישית, לעומת זאת, מצליחה לטלטל את המאזין באוויר ולאחריה אפשר להזיל דימעה ב"פגישה האחרונה - הקטע של רון", שנכתב עבור הסקסופוניסט אסטרונאוט האמריקאי, רון מקנייר. מקנייר היה אמור להקליט את הקטע בחלל, אבל הצ'לנג'ר התפוצצה כזכור באוויר, וכאן מנגן בסקסופון פייר גוסז.

16/05/1986

חזרה לדף הבית

הוסף תגובה