כתבות נוספות על איב תואתי וחברים

פריחת הדובדבן

איב תואתי ולהקת דובדבן חוזרים. הפעם זה כנראה אמיתי

לפני כתשעה חודשים, בכתבה שהופיעה בדפים אלה ועסקה באיחוד של הלהקות דובדבן וגן-עדן והפיכתן ללהקה אחת בשם גנדוב, כתבה רחל מהגר: "הרבה לא יצא מן ההבטחות (לגבי איחודים קודמים, י.ב.), אבל הפעם - הבטיחו לי איב תואתי, שחזר מצרפת כדי להשתקע מחדש בעין-כרם, ודני טיברין, שיושב מאז הפירוק בגוש-דן - הפעם אנחנו חוזרים ברצינות'".

הרבה, כידוע, לא יצא גם מן ההבטחה ההיא. והנה, לפני זמן קצר נתקלה עין חשדנית במודעה, שבישרה על הופעת-יחיד קרובה של איב תואתי בפרגוד. היד המחוברת לעין מיהרה להתקשר לביתו של תואתי בעין-כרם, רק כדי להתבשר שהוא נמצא בחזרות בתל-אביב. עם מי? עם דובדבן. שוב איחוד?
טלפון נוסף (שיחת חוץ!), הפעם לביתו של דני טיברין, הכנר השמן שעל ברכיו גדלו כמה מחברי הטובים ביותר, ואם להודות על האמת, גם אני. טיברין ענה והודיע מיד על איחוד מתקרב. גיחכתי. "במלכודת הזו אתה לא תיפול", לחשתי לעצמי, אך טיברין המשיך: "ההבטחות הקודמות היו הבטחות, וזה הכל. זה הסטייל שלנו. הלהקה החדשה פועלת למעשה כבר כמה שנים, אבל בדמיון שלנו. הפעם זה באמת רציני, מפני שאנחנו נמצאים בחזרות, וכבר יש לנו סידורים להופעות. כמעט בטוח, למשל, שנופיע בירושלים ביום-הסטודנט".

- מדובר על דובדבן בהרכב הקלאסי של לפני תשע שנים?
- ההרכב נשאר כמעט ההרכב המקורי, חוץ מן הגיטריסט יוסי לוי, שבא במקום אייל טובנהאוז, והזמר החדש שצירפנו, מיקי מיירס.

ההרכב המקורי, לאלה שהיו צעירים מדי מכדי להתייחס להיסטריה ההמונית שיצרה בעיר להקת דובדבן בתחילה שנות השמונים, כלל את איב תואתי הסולן והקלידן, טיברין בכינור חשמלי, ארנון פלטי בבאס ורוני הולן המתופף. את מיירס החיפאי, שימלא את מקום השירה של תואתי, מצא ארנון פלטי, והשאר התלהבו. "אם הכל ידפוק כמו שצריך, אנחנו נתחיל לשגע כאן את כולם כבר בתחילת החודש הבא", אומר טיברין.

ושוב איזכור קצר. ב-1980סימנה דובדבן פריחה קצרה, פתאומית ולא מוסברת ברוק המקומי. היא הובילה במגרש של אז, שכלל את שלמה מזרחי והבמה-החשמלית, להקת גן-עדן ולהקת סתיו של גרי אקשטיין. ההופעות שלהם בגן-סאקר, קאמפוס האוניברסיטה, בית-העם וכו' היו מפוצצות בקהל משולהב ומיוזע.
איב תואתי (עכשיו כבר בטלפון מעין-כרם) מדבר על די.ג'יי עם שני שירים חדשים שדובדבן מתכוונת לשחרר לרדיו. חוץ מזה, יש תוכניות להקליט אלבום כפול בהופעה. תקליט אחר יכיל את הרפרטואר של דובדבן הישן ותקליט שני את הקטעים החדשים.

חוץ מאשר עם דובדבן, עובד כרגע תואתי גם על תוכנית-יחיד (או כמעט-יחיד), אותה יציג לראשונה ביום שלישי הקרוב בפרגוד. "בהופעה הזאת אני יושב לבד עם הקלידים ושר שירים שלי ושל אורלי מורג, לפי לחנים שלי, בעברית, אנגלית וצרפתית. יהיו דברים של אז, כמו 'סאן סבאסטיאן', וגם חומר של היום. הקו הכללי אטי ושקט, בכיוון של אינטימיות נוסח רנדי ניומן. בחלק השני של הערב יהיו אורחים, דני טיברין יופיע עם הכינור החשמלי, וננגן יחד קטע בלוז וגם את הקטע הכי מפורסם של דובדבן, 'נמל-תעופה בן-גוריון'. אחותי, שרה עדן, הגיעה לביקור מצרפת. גם היא תופיע עם שירים שאני כתבתי לה, ויופיע גם מני בגר, שגם איתו אני עובד עכשיו. בסוף הערב אני רוצה לעשות ג'ם עם כולם, דבר שתמיד הולך טוב בפרגוד".
בוא נחזור רגע למני בגר.
מני ואני התחלנו לעבוד בקיץ. ההרכב שרצינו להקים, ושנקרא גנדוב - שילוב של גן-עדן ודובדבן - לא הצליח, בגלל שדני טיברין ומני לא הסתדרו. דני מושך לכיוון הדובדבני של רוק מתקדם, מין צליל שנמצא בין תחזית-מזג-האוויר לפינק-פלויד. מני לא מסתדר עם הדברים האלה. הוא עושה רוק כחוק. אז החלטתי לעבוד לחוד עם מני ולחוד עם דובדבן. זאת הפעם הראשונה שהוא לוקח טקסטים, שמישהו אחר כתב בשבילו. כתבתי לו שיר מאוד יפה על האינתיפאדה, "אש ועשן", שייצא עכשיו בתור ד'.ג'יי לרדיו, ושמהווה את השיר הראשון באריך-נגן שאני עושה איתו. ההרכב שלנו כולל את יאיר מיכאל, גיטריסט, שניגן עם מאיר בנאי ועם ריקי גל ומתי כספי; דודי ניזרי, המתופף של מאיר בנאי; ומיקי גל, שהיה הבסיסט של להקת גן-עדן המקורית. אנחנו מתחילים להופיע בחיפה בסוף השבוע הבא. בהמשך נגיע גם לכאן.

 

07/04/1989

חזרה לדף הבית

הוסף תגובה