מדובר באנרגיה
הפליז צילום: דורון גלעד

כתבות נוספות על הפליז

מדובר באנרגיה

הפליז, "בהשפעת הכישוף"; האוזן-השלישית

תקופה יפה של שגשוג, לבלוב והתעצמות הרוח עוברת על הטייפ שלי, מאז תחבתי ללועו את "בהשפעת הכישוף" של הפליז. מצבו שופר לאין ערוך כבר אחרי שהוא ביצע את זממו בקלטת של הפה-והטלפיים, וכעת, בעקבות זו של הפליז, הוא חושב להזמין את משפחתו להשתקע בארץ. לעתים אמנם פורצות מריבות קולניות בינו לבין הפטיפון (שחושב שהפליז היו צריכים להוציא תקליט), אבל אני מפריד ומבטיח לפטיפון להשיג לו לפחות את הדי.ג'יי., שיצא במקביל לקלטת.

עטיפת "בהשפעת הכישוף" מציגה, כמובטח, נערה מרוחה בחומרים אורגאניים שונים, המאזינה, לפי הבעתה וידה המורמת בטראנס, ל"פרחלנד". "פרחלנד" הוא הקטע השקט של הפליז, הקטע האטי והבלוזי, שבא אחרי מלחמת ההתשה של הספידים (שנמשכה כל הלילה): קטע של הסקת מסקנות, עם מינון רגש גבוה במיוחד. מאחר שכבר שפכתי על ראשו של אורי פרוסט את כל הסופרלטיבים המוכרים לי, לא נותר לי אלא להקשיב לדברים הנפלאים שהוא עושה כאן לגיטארה שלו ולעוף למעלה, אל נקודת התצפית של הפליז, שממנה נראה הכל אחרת.

ויש גם את "בורג לדוגמה", קטע לא אופייני לפליז, עם נימה תעשייתית, קצב מצעדי ושירה המנונית עמוקה וסמכותית; ויש את "חדשות", הפותח את הקלטת, שבתחילתו מצווה יואב שעיה "בו'הנה, תרקוד!"; ויש את "ימים ללא מרפא" חסר המרפא; ואת "חיה בשוליים", שבעטיפה מופיע על ידו גם ציור הפרצוף המופיע על עטיפת "Sad" של די.אקס.אם.; ויש את ה-"Walrus"; ויש את "ספידים" המהיר והמיוזע. ואם מדברים על מהירות מיוזעת, אפשר להזכיר גם ייחום אנרגטי. ואם מדברים על אנרגיה, מדברים בעצם על הפליז.

13/10/1989

חזרה לדף הבית

הוסף תגובה